Thursday, November 25, 2010

~ Koleksi Buku ~

~ Sebahagian koleksi novel milikku ~
~Milikku jua ~ 

Inilah antara koleksi novel yang aku miliki. Percaya tak kalian, kalau aku katakan satu hari aku boleh habis membaca sebuah novel yang mengandungi 600 helaian mukasurat. Semuanya kerana minat dan gila membaca. Hobi yang bermula dari zaman persekolahan sehinggalah sudah berkahwin. Kadang-kadang husbandku mesti bising. Ialah bila sudah khusyuk membaca, mesti perbualannya tidak ku layan. Hehehehe...

Selalunya kalau datang time gila membaca novel, hari sabtu mesti aku pergi Kedai Minerva di Jalan Tar untuk membeli novel. Untungnya kalau beli di sini dapat diskaun 20%. Itu yang aku suka tu berbanding beli di MPH mahupun Popular, diskaun untuk ahli hanya 10%. Sekali beli mesti sampai 2 @ 3 buah, tambah-tambah kalau time husbandku outstation.

Aku tahu tidak semua orang suka membaca novel, tambah lagi dah kahwin. Namun percayalah setiap novel yang aku baca, punyai pengajaran sendiri. Ianya bukan hanya karya picisan, ayat klise yang biasa disebut oleh mereka yang allergic membaca novel. Sebenarnya bagi aku, membaca novel mampu hilangkan tension@ stress. Kalau tak percaya, cubalah kalian praktikkkan. 

~ Koleksi buku ilmiah@agama ~

~ Milikku jua ~ 

Ini pula sebahagian buku ilmiah@ agama yang kerapkali jadi sumber rujukan aku. Hah mesti kalian ingat aku hanya baca novel sahajakan. Aku boleh baca apa saja. Asalkan ianya buku, dpt menarik perhatian aku ketika membaca tajuk, pasti aku beli. Selalunya buku ilmiah@agama agak berat. Membacanya perlukan tumpuan. Jadi aku membaca buku-buku ini time otak aku kosong, time tiada apa di fikiranku, supaya mudah untuk aku fahami.   


Nota : - Mata aku dah bagi signal. Signal untuk tidur. Jadi aku
            tinggalkan entry ini  dengan kata-kata hikmah MEMBACA
            AMALAN MULIA. 


    





3 comments:

amoycun said...

Bley buka library dah ni... Bukalah ye. Sonang den nak pinjam. hihihihi

awein said...

org berilmu neh ..xleh kelentong byk2 boleh jd tempat rujukan hehhehehe

WATIE said...

hernah - nak pinjam, boleh.. bagitahu jer tajuk..hehehe..

awein - sikit-sikit jadi orang berilmu.. karang tak ada ilmu, diperkotak-katik susah pula.. hehehe...