Thursday, January 5, 2012

~ Jalan-Jalan Cari Makan : Buburia @ Taman Petaling Utama ~

~ Air Sirap Selasih.. Hanya RM 1.80 segelas ~

~ Bubur kacang hijau.. sedap sangat.. kiranya memenuhi tekak aku yang kurang suka makan.. sekiranya terlalu manis.. tapi bubur ini memang power.. cukup sifat, cukup rasa.. hanya RM 3.00 semangkuk ~

~ Bubur bilis special.. agak sedap juga bagi mereka yang minat dan menyukai bubur nasi.. dimakan bersama dengan sambal kicap.. hanya RM 4.50 semangkuk ~

Hah inilah aktiviti jalan-jalan cari makan aku dan encik suami yang pertama untuk tahun 2012.. kebetulan ketika itu aku dan encik suami menonton program jalan-jalan cari makan di tv3 dan berada di kampungku, Kuala Kangsar... tergoda kami melihat si Qi menikmati menu di sini... apa lagi, terus aku ajak encik suami balik awal ke Kuala Lumpur.. kebetulan hari itu aku dan encik suami  mahu pulang ke Kuala Lumpur... sampai di Kuala Lumpur, kami terus mencari gerai buburia ini di Jalan Klang Lama.. Puas juga aku dan encik suami berpusing-pusing di Jalan Klang Lama.. Malangnya sampai akhir kami tak jumpa gerai ini.. buka facebook Jalan-Jalan Cari Makan belum diupdate pula alamat gerai ini.. apa lagi kempunan la kami berdua..hehehhe...

Kebetulan esoknya, hari  isnin.. aku dan encik suami masih lagi dalam mood bercuti.. dan kebetulan tatkala melayari facebook program jalan-jalan cari makan... terlihat sudah diupdate alamat gerai buburia ini... apa lagi, terus aku ajak encik suami untuk mencuba.. rupanya gerai ini di Taman Petaling Utama.. dah sampai Taman Petaling Utama, aku dan encik suami puas jugalah berpusing-pusing.. hampir juga kami kecewa.. namun, akhirnya jumpa juga..

Apa pun.. berbaloi rasanya mencari gerai ini.. bubur di sini sedap dan secukup rasa.. encik suami pun sependapat dengan aku.. kiranya boleh datang lagi kalau tertiba teringin nak makan bubur.. so, kalau korang tertiba teringin hendak makan bubur, aku syorkan korang pergilah membeli di gerai buburia ini.. mesti puas hati.. SELAMAT MENCUBA!!!

NOTA :- Asam pedas pun ada di jual di gerai buburia ini.. tapi time 
              aku pergi hari tu telah habis.. next time, aku dan encik 
              suami dah sepakat  kalau pergi lagi, nak cuba asam 
              pedas pula.. hehehe..

4 comments:

MummyAmmar said...

Salam kak wati..Liza ni..jupe blog kak wati dlm facebook..very nice..i follow u..

Afasz said...

tempat ni la yg ada dlm jalan jalan cari makan tu !!!!1

WATIE said...

Salam liza.. terima kasih.. terima kasih follow..hehehhe

WATIE said...

Betul Cik Farizam.. tempat nie la yang keluar dalam program jalan-jalan cari makan pada 01 Januari 2012 hari tu.. hehehhe..