Tuesday, December 14, 2010

~ Koleksi Buku : 1 Hari 1 Resipi ~

~ 1 Resipi 365 Hari ~
Ini koleksi buku  terbaru yang aku miliki. Hampir dua bulan aku beli buku nie. Ketika tu, baru berada di pasaran. Puas jugalah aku cari di kedai-kedai buku. Rupanya hanya ekslusif ada di Kedai Buku Popular sahaja. Harga sebuah buku nie ialah RM39.90. Tapi kalau korang ahli Kedai Buku Popular, korang akan dapat diskaun 25%. Banyak jugalah diskaun tu, berbanding masa aku mula-mula beli buku nie dengan  Shida, kami dapat diskaun 10% jer untuk ahli Kedai Buku Popular. 

Sesekali kalau datang time rajin memasak, mesti aku buka dan cuba resepi yang terdapat dalam buku nie. Resepi dalam buku nie agak mudah dan simple. Aku dah cuba hampir 10 resepi dalam buku nie, tak kira la resepi puding mahupun mee dan lain-lain lagi. Semuanya berjaya dan menjadi.

Penulis buku ini adalah seorang blogger. Selain dari blog Mat Gebu, blog Chef Hanieliza antara blog yang rajin aku follow dan baca. Ingatkan aku seorang jer yang silent reader baca blog diaorg, rupanya member-member office aku pun rajin juga baca. Tak hairanlah ramai yang kirim dekat aku untuk beli buku nie. Almaklum la buku nie ekslusif di Kedai Buku Popular sahaja dan aku pula ahli. Dapat la beli dengan harga ahli. Tapi aku tak kisah pun tolong belikan, demi kawan-kawan dan dapat pahala. Hehehe..

Nota :- Hari khamis nie nak pergi beli buku nie untuk member-member office. 
           Nak beli  untuk kak mahani, su, kak rubi, kak nahisham dan kak lin.

No comments: